Skip to content

Az automatizált adatkezelés szerepe az e-kereskedelmi bevételek növelésében

Az automatizált adatkezelés szerepe az e-kereskedelmi bevételek növelésében

Mivel rendelkezik az Amazon, az Alibaba, a Cdiscount és a többi hasonló óriásvállalat, amivel a többi forgalmazó nem rendelkezik? Dollár Milliárdokkal, igen. De a viccet félretéve: kiterjedt, kereshető, részletes és pontos online katalógussal, ami minden információt megad az online vásárlóknak a vásárlási döntés meghozatalához.

Termékadatok, alátámasztások, értékelések – mindez könnyen áttekinthető formába rendezve. Mivel 2025-re öt tranzakcióból négy digitálisan fog megtörténni, a forgalmazóknak a növekedéséhez ezekkel online katalógusokkal kell felvenniük a versenyt, mivel az ezekkel kapcsolatban kialakított vásárlói elvárásoknak kell megfelelniük. És mivel egyetlen forgalmazó sem rendelkezik korlátlan erőforrásokkal, most egyre fontosabbá válik, hogy aki az online tér lehetőségeinek nagy nyertese akar lenni, az ne csak keményen, hanem nagyon okosan dolgozzon a termékadatok kezelésén.

Kétélű penge

A jövő (és a jelen) leggyengébb webhelyei összecsapott termék információkat kommunikálnak, rosszul navigálható, nehezen kereshető, kellemetlen kinézetű webhelyeken, amik minden momentumukban akadályozzák a vásárlást – még azokkal az eszközökkel is, amelyek eredendően annak ösztönzésére lettek kitalálva (ki ne zárna be egy webshopot, ami 20 másodpercnyi böngészés alatt négy felugró ablakban erőszakolja le a vásárló torkán szezonális akcióját?). A konvertáló webshop (vagy a nemzetközi online piactereken lévő sikeres jelenlét) eléréséhez első lépésként érdemes összegyűjteni mindazt, amit az ügyfelek tudni szeretnének majd a termékek megvásárlása előtt és után. Termékleírásokat, tulajdonságokat, felhasználási javaslatokat, árakat, fényképeket, videókat, kereszthivatkozásokat, értékeléseket, dokumentációkat és minden egyebet.

Az online vásárlók túlnyomó többsége natív internethasználó, tehát tudja mit keres és azt is, hogy mi a keresés leghatékonyabb módja. A felhasználók érzelmileg befolyásolhatók, de intelligensek is. Lehetővé kell számukra tenni tehát, hogy (legalább érzetre) megalapozott vásárlási döntéseket hozzanak. Az olyan e-kereskedelmi webhelyek, amelyek könnyen áttekinthető formában és a teljesség igényével prezentálják az egyes termékekkel kapcsolatos adataikat, lehetővé teszik a látogatóik számára, hogy további keresés nélkül könnyen megtalálják az összes számukra szükséges terméket, felmerülő kérdéseikre azonnali választ kapjanak, és önállóan, hatékonyan vásároljanak. Mivel a vezető e-kereskedelmi platformok támogatják az ügyfeleket a vásárlási folyamat minden szakaszában – a kereséstől a vásárlásig és azon túl is –, ezért megbízható, egyablakos ügyintézőként pozícionálják magukat és hirdetőiket is. A vásárlók pedig csak olyan webhelyekre látogatnak vissza, ahogy problémamentes élményben volt részük.

A több kevesebb

Sok forgalmazó még mindig csak a teljes portfóliójának 20-30 százalékával rendelkezik online. De ha az e-kereskedelem létfontosságú a forgalmazók sikerét tekintve, miért kínálnak részleges katalógust online? A válasz a számokban rejlik. Egy közepes méretű forgalmazó nagyjából 30 adatot kap a 100 különböző szállítótól beszerzett 1 millió árucikke mindegyikéhez. Ez nagyon sok termék tartalom! Ebben az esetben nem az a probléma, hogy elegendő termékadat álljon rendelkezésre egy webhely létrehozásához, hanem az idő és a munkaerő hiánya a 30 millió termék tartalom szabványosításához, márkatonalitásnak megfelelő átfogalmazásához és minőségbiztosításához. A manuális adatkezelés tehát a növekedés ellensége.

A jó hír azonban, hogy a termék adatokat ma már nem feltétlenül kell manuálisan kezelni – és semmiképpen sem ajánlott. Az adatgyűjtés automatizálható felhőalapú gépi tanulás, API-k és low-code technikák kombinációjával. A növekedés kulcsa itt is a technológiai innováció: az automatizálás. Mi várhat azokra, akik nem tudják időben felvenni a tempót? A hiányos termékjellemzők alacsonyabb szintű találati rátát biztosítanak weboldalunknak az organikus keresések során. A termékkínálat kereshetetlensége miatt vásárlóik olyan termékpalettákra navigálnak át, amelyeket néhány kattintással, könnyedén átnézhetnek. A piaci részesedésüket szépen lassan (vagy inkább robbanásszerűen) átveszik a részletes online katalógusokkal rendelkező versenytársak. És nem utolsó sorban, kiégnek azok az alkalmazottjaik, akik az adatok manuális menedzsmentjével kényszerülnek tölteni az idejüket.

A termék adatokkal végzett manuális munka rossz webhely tartalmat eredményez. Ezenkívül nem hatékony és drága. Az automatizált adatkezelés ezzel szemben végtelen mennyiségű, magas minőségű tartalom előállítását teszi lehetővé. Az e-kereskedelem sikere tehát, mint minden digitális kezdeményezésé, fenntartható és modern adatkezeléssel kezdődik.

Dolgozzunk együtt!

Ha készen állsz a közös munkára, vagy további kérdéseid vannak, vedd fel velünk a kapcsolatot!